NL | FR | EN

Randstad Award: een sterke employer brand is essentieel

Waarom de Randstad Award?

Wat maakt toch dat een bedrijf wel of niet aantrekkelijk is in de ogen van het brede publiek? Randstad, de grootste human resources-dienstverlener van het land, wordt er dagelijks mee geconfronteerd. Mensen zijn sneller bereid om te werken voor aantrekkelijke werkgevers. En aantrekkelijk werkgeverschap is geen kwestie van toeval.

Een ambitieuze studie

Om overheids- en privébedrijven te helpen hun employer brand te verbeteren, doet Randstad elk jaar uitgebreid onderzoek naar de kenmerken die werkgevers aantrekkelijk maken. Die studie en de uitreiking van de Randstad Awardzijn ondertussen uitgegroeid tot de referentie inzake employer branding.

De studie van de Randstad Award in cijfers:

  • 15 000 Belgen tussen 18 en 65 jaar bevraagd
  • 17 bouwstenen van de aantrekkingskracht van bedrijven onderzocht, jaar na jaar
  • Bijna 200 privébedrijven
  • Ongeveer 30 overheidsbedrijven

De 17 bouwstenen van employer branding

De Randstad Award onderzoekt 17 bouwstenen die de aantrekkingskracht van een bedrijf bepalen, evenals hun evolutie over de jaren.

  • competitief loonpakket (salaris, extralegale voordelen)
  • werkzekerheid op langere termijn
  • financiële gezondheid
  • aangename werksfeer
  • interessante jobinhoud
  • toekomstperspectieven/loopbaanmogelijkheden
  • internationale loopbaanmogelijkheden
  • kwalitatieve opleidingsmogelijkheden
  • kwaliteit van het management
  • goede balans tussen werk en privéleven
  • flexibele werkvoorwaarden
  • ligging van het bedrijf
  • aandacht voor milieu en samenleving
  • aandacht voor diversiteit
  • kwalitatieve producten en diensten
  • sterke waarden
  • nieuwste technologieën/innovatievermogen